Az élet túl rövid, hogy gyűlölködésre pazaroljuk az időnket!

2016. január 31., vasárnap

Hónap soroló JOYFUL WORLD SAL

engem is utolért, mint nagyon sokunkat :)  kedves, állatos minták hímzése. http://thesnowflowerdiaries.blogspot.hu/   ingyen letölthető minta tervei.
 Nem akartam egy nagy egészet hímezni, így maradtam a párnácskáknál. Talán a maradék anyagdarabokat feltudom használni, bár meglepetésemre nem kicsi a minta , sokkal apróbbra gondoltam első ránézésre.  Ebből a lenvászonból  két hónapot terveztem kihímezni, maradt még egy darabka.
 Mivel nagyobb párna lett belőle így sokat gondolkodtam a töltelék anyagon. Végül sikeresen megtaláltam az igazit. Tölteléknek raktam a januári mínuszokat, fagyos, ködös reggeleket  és a szürke nappalokat. Körbe öleltem a havaz zúzmarás éjszakákkal és felkelő nap fehérségen, átvilágító, szikrázó, hideg ragyogásával. Közepén próbáltam elrejteni a nem szeretem ónos eső csúszkálós, kellemetlen hidegségét. Jól béleltem, majd szorosan bevarrtam, majd jól jön az esztendő folyamán pár hűvös fuvallat  a töltő anyagból.
Egyszóval így sikerült a januárom.

Január

Fénytelen téli napok,
kékek az alkonyatok.
Zúzmara ül meg az ágon
reszket a toll a madáron.
Szél kavar szürke határt,
fáznak a fagyban a fák.
Küldj puha hótakarót
jó meleg, enyhet adót,
ó, égi gondviselés,
szép lehet még ez a tél.

 Minden erre járónak  kívánok szép februárt!

16 megjegyzés:

  1. Kíváncsivá tettél... mi van benne??? :)))
    A megfogalmazás viszont tökéletesen lírai - tetszik! És tetszik nagyon a párnácskád is!
    Én csak mentem a mintákat, ebbe az évbe tuti nem fér bele... sajnos... vagy nem is annyira sajnos, mivel ami belefér, az is jó dolog! :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Palko köszönöm! :) Míg hímeztem jó pár gondolat kavargott a fejemben, féltem beleveszek a mondandómba ezért fogtam rövidre. Nagyöröm az is ami belefér, ne legyünk elégedetlenek!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon helyeske lett és a "töltelék" is ötletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mancoka kedves, bele is adtam anyait, apait :)

      Törlés
  4. Nagyon tetszik a minta is és, a szöveg is, ahogy leírod, megfogalmazod a " tölteléket" :) Kedves minta, én is nézegettem, de az utóbbi időben inkább csak nézegetem a mintákat, és nagyon keveset hímzek.
    Nekem még hiányzik mindig a hófehér tél, bár már iciri-picirit várom a tavaszt!
    Szép a vers, kedves, dallamos, én még tudnék örülni egy kicsi hónak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva, telet még szeretnék én is ebben a szezonban, hiszen nem hógolyóztunk még egy igazit, ebből a kevés hóból ami nálunk esett. Pár éven keresztül jómagam is hanyagoltam a x-szemest, mostanra visszatért a hímezhetnékem és eszetlenül kezdek bele sok dologba. Különben újra szeretem bökni, elvonási tüneteim vannak, ha kimarad 1-2 nap.

      Törlés
  5. Nagyon barátságos mind a 2 hónap mintája , amit eddig közzétett Maja :-)

    Nem fogtam bele , mert láttam , hogy 2 szálon túl nagy , szálára pedig nagyon munkás nekem :-(
    De örömmel ,és várakozással figyelem a Ti alkotásaitokat :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági kedves, látod sokkal tapasztaltabb vagy mint én, x-szemezés területén, de ez látszik is a munkáinkon. Nem bánom, hogy elkezdtem mert szeretem minták, messze még az év vége és ez engem is gondolkodóba ejt 1-2 pillanatra majd meglátjuk mi lesz a végére.

      Törlés
  6. Költő vagy!!! Micsoda hímzés töltelék! Nagyon szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mamka, dehogy vagyok költő ez a töltelék ötlet egyszer csak itt volt.... köszönöm.

      Törlés
  7. De jól írtad le a párna tölteléked, nagyon illő a januárra :)és szép kis szolid mintája van a párnácskádnak ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi kedves, igen ilyen a január, mintát pedig a fenti linkről lelehet tölteni.

      Törlés
  8. Love those little monthly charts!! Great stitching & finishing :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. My dear, I am glad if you are around!

      Törlés
  9. Es sind so schöne Vorlagen jeden Monat. Du hast ein wunderschönes kleines Kissen gestickt mit Füchslein !!!Ich habe leider noch nicht begonnen. Liebe Grüße von Carmen

    VálaszTörlés
  10. Carmen gut Ihr Kommentar zu sehen, ich wünsche Ihnen gute Zeiten!

    VálaszTörlés