Az élet túl rövid, hogy gyűlölködésre pazaroljuk az időnket!

2015. november 8., vasárnap

Csipke



Szinte egész nyáron ezzel voltam elfoglalva ezért a sok  kép




Vékony csipke merinó fonalból kötve három és feles tűvel   North Rhoe mintával 4,3 dkg fonal-ból jött ki. Remélem jól látható a minta szépsége és a csipke vékonysága, mennyire  finom vékonyka csipke lett belőle



Teljes mérete 210x 97 cm blokkolás után természetesen. lehet széltében jobban nyújtottam mint hosszában. Ez a második blokkolás mert elsőre csak félbe hajtva feszítettem ki. Így a közepén egy nem jól leszúrt tűtől úgy nézett ki mintha szemet vétettem. Nehezen szántam rá magam a még egyszeri blokkolásra, viszont most nagyon figyeltem. Kilenc egységet kötöttem az egyes mintából a kettesből pedig hatot, hetet szerettem volna. Ezen a ponton éreztem hogy, vagy nem lesz több minta, vagy lesz még egy befejezetlen kendőm. 
Így aztán van egy igazi, méretes, kötött csipke kendőm.


                                           






Megérte várni a napos időt mert vendégem  jött vele futottam össze a fotózás közben. Igazi jó idő volt ma. Minden erre járónak hasonló légies vendéget!

12 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges! A képeket látva, azt hittem horgolás! Meseszép minta, remekül elkészítetted! :)
    Szépséges a blogod, nagyon kedves minták , hímzések vannak benne! Szívből kívánok sok időt, hogy minél többet láthassunk belőlük! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Éva!..... hozzászólást és jelölést!

      Törlés
  2. már a múltkor is figyeltem itt nálad egy képen ezt a kendőt. Belegondolok, hogy az egész 4,3 dkg...uhhh...pillekönnyű és világszép munka, szinte érzem a puhaságát.
    Nagyon ügyes vagy!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kyOrsi. Ez a szép a csipke kötésben pille könnyű kis darabok kerülnek le a tűről és nem látszik a sok munka rajtuk. Múltkor egy szeles napon kölcsön adtam a lányomnak, mivel fázott a feje. Jól betekerte vele a fázós testrészét, akkor mondta nem hitte volna ennyit jelent ez a lyukacsos kis semmiség :) Egyszóval nem csak puha, könnyű, jó tapintású hanem meleg is!

      Törlés
  3. Csodás lett a kendőd! Azt hinné az ember, hogy ha vékony fonal, akkor nagyon könnyű a kötés is, nagy tévedés...... Borzasztó nagy munka...Ezt a mintát én is megkötöttem, "Moher Kid-ből."..Vastagabb fonal és szőrösebb is...
    Milyen fonalból kötötted? hol vetted?Színe is szépséges, gondolom Te festetted...
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vera köszönöm a hozzászólást és a jelölést!
      Nem én festettem a fonalat ebben a bordó színben vettem, már én sem tudom hol, gondolom rendeltem valamelyik Webáruházból. Jó kis minta ez a rózsás én is szeretem, de nem kellett volna ekkora belőle, kisebb azért jobban hordható és kisebb helyen elfér, pl egy női nesziben.

      Törlés
  4. GYÖNYÖRŰSZÉP!!!!
    Én már a második mintasornál feladtam volna... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Dehogy adtad volna fel, sokszor kellenek a kihívások.

      Törlés